JOM FOLLOW ME

Friday, February 24, 2012

MY SOFEA SEMAKIN BESAR, BIJAK DAN MANJA

Anak2 adalah buah hati ibu bapanya , begitulah juga dengan My Syuhada dan My Sofea. Renungan ke arah Sofea.. terkenang2 saat melahirkan dia... sekejap anak mama dah besar... Dah naik walker sekarang. Umur Sofea pun dah menangkau 5 bulan...tak lama lagi masuk 6 bulan.
Tengok tu kasutnya pun dah semakin ketat.. Nampaknya bulan depan memang x boleh pakai dah kasut ni..takper mama akan simpan utk adik Sofea pulak nanti ..insyaallah kalau ada rezeki 3 tau 4 tahun lagi.. hahaha.Kasut ni mmg turun temurun dr kakaknya...Syuhada.
Panggil jer nama "Sofea" dia akan terus menenung kita wp masa tu dia sedang menonton tv..
Inilah cerita terbarunya malam tadi..Nak dijadikan cerita Syuhada teringin nak makan Mc D, so sebab kesian bawak jugaklah dia ke Drive thru beli Cheese Burger kesukaannya tu.So sewaktu order makanan, ku dah perasan dah kenapa Sofea menenung muka ku dengan penuh kusyuk..mungkin dia melihay k bercakap agaknya..
Tak pelah setelah makanan sampai, ku pun minta air milo sikit kat Syuhada.. macam biasa.. mula2 akan suap air kepada abahnya dulu, kemudian padaku, then baru syuhada..ku perasan Sofea masih memerhati apa yang kami lakukan,,then lepas tu aku lagi yg minum air, bila ku lepaskan straw.. dengan cepatnya dia pun nak sedut straw tu..
Sofea semakin bijak..Dia sudah mula meniru org disekeliling nya wlpun usianya baru 5 bulan.. Mulanya ku ingatkan itu secara kebetulan...Then sesampainya dirumah , ku terus bancuhkan biskut nestumnya..sebab ku rasa mungkin anakku ni lapar, wp dia baru jer sudah menyusu dengan lamanya..Dia atas walkernya, ku suap makan.. Sofea pun makanlah.. Teringat pulak Syuhada..Ku pun bukakan Cheese burgernya sambil menyuap Syuhada yg leka main dengan anak patung barunya..Then ku suap pula Sofea biskut nestumnya.. tiba2 dia menangis dan pandang terus ke arah cheese burger..Alamak...
Bilaku pegang Chese burger tu dan unjurkan ke arahnya..dia diam dan excited dengan nganga seolah2 nak makan cheese burger itu...mungkin ker dia tertarik dengan wrap buger yg bewarna kuning?. then bila nak suapkan nestum semula dia nangis..then aku pun cubitkan sedikit roti burger tu dan campurkan dengan sedikit air suap ke mulutnya punya seronok Sofea.. Bila nampak kakaknya meyuapkan laagi burger ke dalam mulut dia pandang padaku dan burger itu silih berganti sambil buat gaya mengunyah2 sesuatu di dalam mulut.dan bila ku buat x tahu dan cuba menyuapkan nestumnya kembali dia akan menangis dan merengek manja ..menghentakkan kakinya di dalam walker sambil menghinjut2kan badan, matanya pula fokus pada cheese burger tanpa wrap di tangan kakaknya.. So apa maknanya?.... OMG....Sofea, Sofea.
-Qaseh Kita-

No comments: