JOM FOLLOW ME

Sunday, August 14, 2011

BERBUKA PUASA BERSAMA IBU DAN AYAH

Tetiba jer rasa nak balik Taiping petang Jumaat tu... Qaseh dah 2,3 hari dah memujuk kami ajak balik ke rumah tok ayah dan bah ibunya... rindu katanya..walaupun hampir setiap hari tok ayah dan bah ibunya call bertanya khabar. Memandang hari Jumaat tu baru kami masing2 cuti... barulah berpeluang balik ke Taiping... Sebelum balik ke sana teringatkan ayah suka makan kari daging.. sempat jugak ku masakkan sebelum balik ke sana...


Selama bulan ramadhan tahun ni kami mmg susah nak menjejakkan kaki ke bazar ramadhan kerana memang tiada masa ke sana..(waktu pack berkerja)-biasanya kmi akan berbuka puasa apa yang ada dan mudah di masak sahaja.. Tapi Jumaat lalu sempatlah jugak kami ke bazar ramadhan, suamiku yang teringin nak makan ikan talapia bakar, gulai kawah kambing batang pisang dapatlah dipenuhi ..

ikan talapia bakar
Hajat suamiku yang ingin makan jeruk maman setelah mengidam sekian lama tertunai jugak bila ibuku berusaha mencari maman dan buat khas untuk menantunya sorg ni.Apa lagi berselera sungguh lah beliau makan semasa bukak puasa petang tu....

Jeruk maman makan bersama ikan bakar

Melihat ibu dan ayahku yang hanya tinggal berdua sahaja membuatkanku dan suami kesian melihat beliau berdua.. yerlah makan minum berdua.. tentunya sunyi tambahan lagi anak2 semua tinggal berjauhan..kami sahajalah antara yang terdekat pun..
Selepas bersahur suamiku membantu ayah buat apa yang patut dibantu(suamiku mmg tak boleh melihat ayahku buat kerja sorg2, kesian katanya...tambahan lagi hub suami dan ayahku mmg sangat rapat) dan selepas zohor aku pun ingin bertolak pulang ke Penang kerana ingin berbuka puasa bersama kawan2 tempat kerja suamiku di Hammer Bay.

Tetiba ku sempat katakan kepada ibuku sebenarnya ku teringin nak makan mee padang ibu bersama sambal udang..Dengan pantasnya ayahku dan suami ke kedai berdekatan mencari bahan2 untuk untuk membuat mee padang untukku..sempat jugak ku bawa pulang .. dan sahur pagi tadi baru ku berpeluang untuk makan. Memang terbaiklah dalam dunia ni.. Masakkan ibu ku mmg the best. Bertuah anak dalam kandunganku ini.. memang murah rezekinya.. apa sahaja yang ku teringin pasti org disekelilingku akan membantu mendapatkannya..

Thanks everyone..
-Qaseh Kita-

No comments: