JOM FOLLOW ME

Tuesday, May 25, 2010

PERSEFAHAMAN AMAT PENTING


Hidup ini memang indah sekiranya adanya sefahaman dan tolak ansur antara satu sama lain..

Begitulah jugak hidup kami sekeluarga kini, perubahan waktu kerja menjadikan hidup kami kelam kabut pada mulanya, namun atas dasar sefahaman, tolak ansur hormat menghormati kerjaya masing2 ..."segalanya bisa diatur"

Bayangkan kadang kala suami kerja malam bermula pada 7pm ke 7am, dan aku pula 7am ke 7pm ...kadang dalam seminggu memang kami tak berjumpa..hanya note di belakang pintu dan telefon lah communication kami...pada mulanya memang agak sukar menyesuaikan diri. Bayangkan bila tidur TIADA teman di sisi, dan husband pulak biasanya ada org beleter hari2, tapi sekarang..jaranglah dapat dengar orang berleter...Tapi bila cuti bertembung kami akan pastikan priority our family first...dan sekarang kami sedaya upaya memastikan every month mesti balik kampung sekurang2nya sekali...maklumlah..kedua2 kampung dekat jer ..Alor Setar dan Taiping...Tapi mujurlah ayah dan ibuku memahami..agak mereka rindukan kami,terutama Qaseh, mereka pasti sampai ke rumah..Maklumlah kamilah anak2 yang terdekat, yang lain semuanya jauh2..Kadng2,ibu dan ayah balik hari sebab mereka pun ada komitmen masing2.

Dalam hal ini, Cik putehlah paling kesian, mana taknya jarang dapat jumpa mama dan abahnya dalam satu masa..Di sini peranan ibu amatlah penting untuk mengisi segala kekurangan...akulah yang selalu bawa anakku jalan2 naik kreta, ke market, ke Giant , taman permainan...Kesian babah Qaseh berhempas pulas mencari wang untuk menampung keluarga kami, ditambah jadual kerjanya yang agak ketat.Kadang2 waktu rehat sendiri pun tak cukup.Inilah namanya pengorbanan mama dan babah dalam membesarkan Qaseh....Syukurlah aku hanya berkerja 3 hari sahaja seminggu...dan banyak masa terluang dalam memberi perhatian kepada cik putehku dan aku akan menggunakan masa tersebut sebaik2nya...

Namun disebalik hal ini, banyak juga kata2 di belakang yang kami dengar mengenai kesibukkan kami dan bermacam2 lagilah..Jangan ingat kami tak tahu dan tak dengar!.kalau nak di kata satu persatu pasti ada yang tak tahan pedas sebab makan cili......

Jadi biarlah..

keluarga kami,

"kami handle it".

Jagalah keluarga masing2. Semuakan ada masalah sendiri..

Kadang2 tak juga salahkan orang lain maybe ada positive part yang boleh diambil...mereka tak facing this problem, mereka tak faham..

Apa pun...yang penting kami bersatu hati, memahami antara satu sama lain dan tahu apa yang kami lakukan.

yeertak???

Aku berdoa semoga Allah ampunkan dosa kami, Permudahkan laluan kami ,Murahkan rezeki kami dan kuatkan iman, kasih sayang dan kebahagiaan keluarga kami. Moga ia berkekalan dunia dan akhirat..

Amiin..

1 comment:

LeLa HuSaiN said...

aku doakan kebhgian keluarga kalian..
amin...

yg penting kita happy...