JOM FOLLOW ME

Tuesday, February 16, 2010

KENDURI KAHWIN ADIKKU DI TAIPING (SEBELAH LELAKI)

Setelah seminggu berlalu, tibalah masa majlis persandingan di rumah pihak lelaki,
Jadi pelbagai persiapan juga yang perlu dibuat...

Qaseh cuba baju barulah...
Tengok tu siap buat aksi Cun Li lagi

Petang hari sebelum kahwin, abah Qaseh memang banyak membatu..daripada kukus telur, bawa barang2 ke homestay, susun atur dewan hinggalah ke kemas semuanya selepas majlis..Bertuahnya mama dapat abag Qaseh yang sememangnya rajin.... Sorang lagi ni..Iti, kawan baik adikku juga bayak membantu, sanggup turun dari jauh semata2 ingin membantu..
Nanti majlis kahwin Iti pulak, kami pasti turun...
Tengoklah Qaseh tu mengamuk, nak tiru abah dia kukus telur jugak, abah dia takut Qaseh pecahkan semua telur2 tu...
Banyaknay kerja yang perlu dilakukan

Pengantin pun sibuk membantu...yerker?
Kesian ayah, ibu pun naik kepenatan...Buat kerja kami sekeluarga pun dah mampu
settlekan semua.nya.

Simpan telur setelah disejukkan ke dalam kain net
Subuh tu, dalam pukul 6.30, Rombongan pihak perempuan samapai dari Terengganu..
Menu yang kami hidangkan, nasi kerabu, samosa, karipap, dan teh, kopi,air suam, teh o
Bapa pengantin perempuan pun kepenatan turun dari jauh
Antara keluarga terengganu yang hadir
Masing2 menjamu selera..bersarapan dan selepas ni mereka akan berehat di homestay yang kami sediakan...Tengahari nanti baru mereka ke dewan

Keluarga terengganu lebih kurang 45 orang datang dengan sebuah bas
Happynya pengantin lelaki

pika pun sempat posing
Posing depan bas nampak
Ada yang juga bersarapan di ruang tamu...sambil berbincang
Dua baby kesayangan ni tidur, mudah lah sikit langkah mama membuat kerja...
Kak Iparku, juga cukup cekap dengan kerja2 dapur ni...Thanks akak Ida..
Keadaan di dewan pukul 12 thghari
Pengantin tiba
Masing2 sibuk menguruskan tetamu
Qaseh pun busy ekkeke...busy cari mama dia lah...nak menyusu!!
Ramai tetamu yang hadir
DJ juga sibuk dengan set upnya
Ibu sebuk menyambut tetamu
Ustaz sudak mahu mula dengan bacaan doa...

Ibu sempat jugak posing dalam sibuk2 tu
Antara tetamu yang hadir

Ruangan Buffet
Doa dibacakan sebelum makan...
My cosin
Tadah tangan membaca doa..
Antara tetamu yang hadir
Pengantin

Pengantin bersama ayahcu dan wancu pengantin lelaki
Pengantin bersama keluarga pengantin perempuan
Pengantin bersama ibu bapa pengantin perempuan

Pengantin bersama keluarga abang sulung pengantin perempuan
Pengantin bersama keluarga kakak pengantin perempuan

Mak mertuaku, dan adik iparku ain...antara tetamu masjlis ini...
Meja pengantin
Nendaku raja idris bersama abangku dan rafique, sempat posing

Pengantin bersama ayahanda dan bonda pengantin lelaki
Mama,Qaseh dan abah Qaseh jugak sempat interframe

Gambar bersama keluarga pihak lelaki

Mak dan abah mertuaku juga turut hadir memeriahkan suasana...terma kasih mak dan abah...
Jemput makan semuanya...

Para tetamu dilayan oleh waiter....

Silakan...
Makan di meja pengantin.,...

Group BID (kawan sekerja abah Qaseh) juga turut memeriahkan majlis ...thanks to all of you...


Posing dua beradik...
Qaseh letihlah, mama...abah

Anakku dan anak saudaraku juga main peranan memberi gula2 pada para tetamu yang hadir..dah habis dah...

Senyuman bahagia walaupun sebenarnya masing2 dalam kepenatan terutamanya ayahku, ibuku dan suamiku antara orang yang paling berkerja keras untuk majlis di Taiping ini.
pengantin bersama ibu dan ayah pengantin lelaki
Senyum bahagia....

Aksi romantik...
Budak 2 orang ni memang kuat gelak....
Apalah agaknya yang mencuit hatinya...heheheh
Pengantin Perempuan posing
Posing di celah daun...
Iti dan Mira
Gambar kenangan bersama keluarga pengantin perempuan sebelum bergerak balik semula ke Terengganu...



Ibu dan ayah bersama cucu2nya.(pika, zikri, Qaseh dan Rafique) Masing2 letih selepas kenduri... Selamat Berangkat ke BIntulu...Take care

1 comment:

s33@kuMiskin@RajaBadrul said...

ehammmmmmm..ehemmmmmmmm... cun gamborrrrrrrrrr tuuuuuu... jgn lupa s33miskin
ermmm
http://s33miskin-kolamudangharimau.blogspot.com/

dtg melawat ekk >>jd follower pun okkk